Семплінг

Семплінг – це безкоштовна роздача пробних зразків продукції. Семплінги використовуються як для стимулювання збуту, так і в якості інструменту маркетингових досліджень.
Поширення зразків продукції і рекламних матеріалів здійснюється шляхом безкоштовної роздачі зразків або рекламних матеріалів в торгових точках, на вулицях, в клубах, на концертах і шоу-заходах, а також в інших місцях скупчення цільової аудиторії. Це один з найефективніших методів збільшення попиту.

Семплінг «працює» на просування товару на ринок, стимулювання збуту і продажів серед покупців. Він дозволяє безпосередньо ознайомитися з новим товаром, привертає увагу покупця до зміни якостей чи іміджу вже зарекомендованої марки.

Завдання даного методу – залучити нових і утримати вже існуючих покупців шляхом вручення безкоштовного зразка продукції.
Просування товару на ринок відрізняється методами розповсюдження: в місцях продажу, поштою, разом з пресою, в місці проживання цільової аудиторії за принципом «у кожні двері».

Властивості товарів, які підходять для успішного семплінгу:
• Націленість на широку аудиторію;
• Велика потенційна місткість ринку;
• Невисока собівартість;
• Можливість багаторазових продажів товару одній і тій же особі;

Наприклад, це такі товари, як засоби гігієни, продукти харчування, парфумерія. Семплінг – це ще й досить витратне стимулювання збуту.
Слід враховувати вартість зразків продукції і послуг з проведення семплінг-акцій , необхідно забезпечити запас товару для семплінгу і для продажу.

Ефекту від безкоштовної роздачі зразків продукції обов’язково буде досягнуто, адже особисте знайомство з новим продуктом не можна замінити просто розповіддю про його переваги.